Klicka på en rubrik för att läsa hela inlägget.

Öppet!

08.04.2022

Nu är vi på plats i vår lokal, och håller öppet för första gången.

Äntligen!

29.03.2022

Ni som följt vår resa så här långt vet att vi länge letat efter någonstans att vara, och i april flyttar vi äntligen in i en alldeles egen lokal på Mariebergsgatan i Köping. Detta gör att vi inom kort kommer att kunna öppna upp vår efterlängtade mötesplats, både för "drop in" och tidsbokade, enskilda samtal.

Årsmöte

25.02.2022

Nu bör alla medlemmar ha fått sina årsmöteshandlingar via mail.

Projektstöd

25.01.2022

Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsutveckling har tillsammans med Leader Mälardalen beviljat oss stöd för att kunna starta ett center mot skolångest. Projektets syfte är att skapa en trygg plats dit barn och deras familjer kan komma för att få stöd, bryta isolering och öka närvaron i skolan.

Så här lagom till ledigheten går Sparbanken Västra Mälardalen ut med den här fantastiska nyheten, som förstås betyder otroligt mycket för vårt framtida arbete:

Det har snart gått ett år sedan vi registrerade vår förening, och vi har lärt oss en hel del. Inte minst att saker tar tid, och att tålamod är en dygd. Nu kan vi ändå säga att vi börjar komma någon vart, och att fler och fler vet att vi finns och vad vi vill åstadkomma.

Förtydligande

15.10.2021

Kontakten med oss behöver inte handla om skolan i första hand, och det behöver heller inte finnas en utvecklad, problematisk frånvaro.

Nu kan vi så smått börja ta emot intresseanmälningar för enskilda samtal med vår terapeut. Det spelar ingen roll om det är du, ditt barn eller ni tillsammans som behöver prata. Samtalen kostar ingenting och journalförs ingenstans.

Föreningen Redet
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis!